Monday 14 January 2008

opet malo o zemlji u SL-u

dugo nista nisam pisao pa reko aj malo :)
zaista se ne secam sta sam piso o zemlji ranije i da li sam , ali pokusacu da malo razjasnim neke stvari koje me ljudi uglavnom pitaju u vezi toga...

dakle ..pfff zemlja u second life-u

danas je osvanu lep i suncan dan....ne ne ne valja ovako...

bilo je to davno davno....hmmm...necemo ni ovako

cek cek....mozda...

zemlja u second lifeu .....mmm neeee previse mi nekako ...


ajd vako:

mainland i private regions

mainland je zemlja koju drze Lindeni tj kreatori, kupovinm te zemlje postajete njen ponosni vlasnik sa skoro svim pravima (podseti me da kazem koja prava nemas :) )
dakle mozete graditi, saditi , prodati, streamovati muziku i jos brdo stvari.
naravno porez koji se placa svuda pa i u RL se placa lindenima na mesecnom nivou ..to znaci da u zavisnosti od velicine zemlje placate porez...
za kupovinu na mainlandu vam je potreban premium account koji zinosi recimo oko (pjee zaboravio sam ) znam samo da placam godisnji premium 72 us$ godinje...
ali imam kao neki ppust na godisnjem nivou ...tako da je recimo mesecni oko 8, 9 dolara...

dakle da biste kupili zemlju morate imati taj account...
nakon toga mozete kupovati zemlju
porez koji ste u obavezi da platite u odnosu na velicinu zemlje na mesecnom nivou


1/128 Region

512 m2

US$5

1/64 Region

1,024 m2

US$8

1/32 Region

2,048 m2

US$15

1/16 Region

4,096 m2

US$25

1/8 Region

8,192 m2

US$40

1/4 Region 16,384 m2 US$75

1/2 Region

32,768 m2

US$125

Entire Region

65,536 m2

US$195



to je to :)

nekada davno prvih 512 je bilo za dz...znaci svako je imao pravo na 512sqm zemlje za dz, medjutim zakon se imenio i sada se samo ne placa porez na 512....
tako da ako recimo kupite 1024 m2 placate porez samo za 512!!!

medjutim ..ako posedujete mnogo zemlje tih 5 dolara i nije neki poklon.

takodje kod mainlanda mozete da isparcelisete zemlju tj da napravite od jedne vece - vise manjih parcela pa da kasnije prodate/ iznajmite nekom itd...na vama je da uradite sa VASOM zemljom sta vam je volja :)

svakih 512m2 ima 117 primova....dakle 1024 ima 234 prima itd...(o primovima je bilo price nekad mogu da se kladim )


private regions (sim) ili ostrva su ostrva tj regioni koji su kupljeni....hmh aj pre toga da ako nisam kazem sta je region....ceo sl je podeljen na kvadrante ...jedan taka region/sim / kvadrant ima 65536m2 i 15000 primova.... koji je isparcelisan i zemlja je u vlasnistvu nekoga...ili cak nije isparcelisan nego neko poseduje ceo sim u jednom komadu ...dakle ovo moze da se zamisli kao neki ogromni fudbalski teren ...koji recimo isparcelises na delove kako je oznacen belim linijama...
dakle 16terac je jedan land onda jedna polovina drugi land...krug u sredini :) treci land itd...sva ta zemlja ima razlicite vlasnike ali je ceo teren u posedstvu Llaba

dakle da se vratim na simove..dakle sim je ceo jedan region koji moze da se kupi od LL..za nekih 1700 us$ i mesecnim porezom od 295 us$ ( da da ...svaki mesec po 295 us$ - osecam da zamalo pa da si izgovorio/la "zar svaki mesec!!??")

dakle skupo poprilicno ali ipak 65536m2 je 65536m2


na privatnom ostrvu za razliku od mainlanda je nesto povoljnije a nesto ne povoljnije(sto se tice kupovine zemlje)

bolja stvar je manji lag....jedan server opsluzuje jedan privatni sim dok na mainlandu je 4 sima na jedan server...

mainland rade na serverima clase 3 po neki na class4 ...a mainland na brand new class5 u 95% slucajeva...

druga bolja stvar je sto uglavnom imate izlaz na more ( kome je to bitno) na mainlandu se jako jako tesko nadje mesto tik uz obalu - moze ali... :)

treca stvar: zemlja je mnooogo jeftinija nego na mainlandu

verovatno ima jos stvari ali za sada mi ne pada na pamet posto kao i uvek n razmisljam mnogo o onome o cemu pisem , samo pokusavam da dam neki savet ljudima koji ne razumeju dovoljno ...

e sad lose stvari

porez je skuplji nego na mainlandu ne drasticno ali osetno (taj porez ne placate LL kao na mainlandu nego vlasniku ostrva) a on placa LL

druga losa stvar je sto neki vlasnik kojem se d...k....moze da vas otera sa ostrva bez nadoknade novca koji ste dali...ja zaista nisam cuo za ovaj primer medjutim govorim stvari koje mogu da se dese...

treca losa stvar je sto na pojedinim ostrvima vlasnik odredjuje neka pravila...kojih na mainlandu nema...medjutim to u velikoj vecini slucajeva nije problem posto to nisu nikakva pravila tipa , u 5 sati svakog dana moras da se skines go i optrcis 3 puta oko ostrva a onda dodjes kod mene i das mi 100 lindena ..

to su pravila koja sluze da bi se svi lepo slagali na simu gde moze da zivi i radi vise desetina ljudi ...jednostavno anarhija bi sjebala celu pricu .
dakle samo ne pridrzavanjem tih pravila se moze desiti da vas otera sa ostrva..

dakle pre kupovine na privatnom ostrvu je jako bitno da znate pored cene zemlje :
koliko je mesecni porez
kakav je covenant odnosno pravila koja vaze
da li je commercial ili residental.

u zavisnosti sta nameravate da radite nadjite najbolju kombinaciju i ... ^^

dakle mainland ili private sim ?

pa... :)

pre nego sto sam postao ponosni vlasnik privatnog sima imao sam vise zemalja samo na mainlandu sto iznajmljenih sto kupljenih ( jos uvek imam ) jbga nostalgija....ali sada prakticno da ne zalazim na mainland osim kad mi treba nesto da se kupi nabavi ili neki specijalan dogadjaj/stastanak :DP

stvarno se smorim kada vidim svu tu totalno sjebanu sliku, lag, svako gradi sta oce postavlja leti okrece se zvuci neki na sve strane , brdo nobova koji idu sa ...ma....mislim nije da mi nije bilo interesantno na pocetku ali

ipak ...je lepo biti na obali u suton uz sum talasa koji zapljuskuju tropski vreli pesak :) ahhhh kako sam ovo lepo rekao ;)

do duse dugo vec nisam blejao...zaista ako odem u SL to je samo neki posao ili da se vidim i popricam sa drugarima sirom sveta.

malo mi fale the good old days ...al boze moj ...

toliko za ovo javljanje nadam se da nisam negde prekinuo misao objasnjavanjem trece stvari pa posle zaboravio da nastavim

over and out

[edit]
pa ja ne mogu da verujem ....
ovo isto sam napisao pre nekih 2 meseca...omg !

pa sto mi ne kazeS!!

bar da sam malo pisao , nego onako u dahu

e do q.

sad mi zao da obrisem a pisao sam celih 10 minuta

nema veze nece se baci

u sv sl ...

pre kupovine dva puta razmisli pa onda odspavaj a onda jos 14 puta pogledaj okolo sta se prodaje i po kojoj ceni
ista stvar ili jako slicna moze da se nadje super povoljno i uzasno skupo !
zato ... ... ... ... ... ... ne ZURI !

aj sad zdr idem da vidim sta sam pisao jos da se ne zaje...m opet sledeci put..ccc aaaaaaa !!!

5 comments:

Anonymous said...

mozda bi mogao da napises o
tome kako se novac sa SL prebacuje kod nas

zlohma said...

da, nije losa ideja :)
sledeci post bice o tome
'fala

Anonymous said...

meni treba pomoc oko pravljenja majci:))))))
Acid

Anonymous said...

opet od mene pitanje
dali moze da se vidi od kojeg arikla se kolko prodaje?
da ne stoji izlozen artikal
koji se ne prodaje.

ivan supply said...

da, mozes
odes na secondlife.com
/My Account
/Transaction History

tamo ces videti vec. podesi datom u nekom rasponu i pogledaj