Tuesday 31 July 2007

skripte

sl koristi jedinstven jezik koji je izasao iz LLab-a, medjutim prilicno je srodan nekom C++ i javi, medjutim nikako se ne moze porediti ni sa jednim
imaju svoje funkcije svoju logiku i svoj nacin kompajliranja

da bi stvorili neku ideju o tome kako izgleda evo jedne veoma proste skripte koja je prakticno default ..
*******************************
default
{
state_entry()
{
llSay(0, "Hello, Avatar!");
}

touch_start(integer total_number)
{
llSay(0, "Touched.");
}
}
******************************

i bez specijalnog poznavanja programiranja mislim da nije tesko videti sta ova skripta radi i otprilike kako...

medjutim, ono sto je jako bitno u SL-u jesu upravo skripte...one daju "zivot" objektima, one povezuju sve u SL-u i bez njih nista ne bi bilo kako jeste :)

naravno sve sto treba i sve sto je dobro jeste skupo tako da je i izrada skripti vrlo trazena stvar ..

celi timovi programera se udruzuju i rade ili pojedini freelanceri rade na svojim projektima

medjutim ima i dosta besplatnih kodova da se nadju po svetu (ako znas gde da trazis ) :) koje se mogu prepravljati integrisati jedne u drugu itd...

skripte su totalno jedna oblast u sl-u koja je neizbezna i u koju vredi uloziti truda i vremena..
naravno uz dosta ucenja, pokusavanja i smisla za isto !

i ako nisam neki programer dosta mi je recimo pomoglo poznavanje action scripta koji koristi flash !, ili php-a , vrlo brzo sam nasao logiku a posle toga uz mnostvo pokusavanja experimentisanja uspeo da zadovoljim svoje potrebe , naravno i uz brojne konsultacije sa ostalim ljudima koji se time bave.

neki veci projekti se placaju debelo kao i u RL...tako da ima ljudi koji rade u SL-u tj programiraju i to im je posao od kog zive u RL ...cudno ? mozda...

a sada za nekog kome ce ovo trebati :) mozda ne odma i sad , ali za koji mesec svakom se javi potreba za ovim :) setite se ovg dela kada osetite potrebu za PARTICLES SISTEMOM ...ne mogu sada da objasnjavam kako , zasto i zbog cega ... :))

dakle evo free koda !

****************************************
// Particle Script 0.5
// Created by Ama Omega
// 3-26-2004

// Mask Flags - set to TRUE to enable
integer glow = TRUE; // Make the particles glow
integer bounce = FALSE; // Make particles bounce on Z plane of object
integer interpColor = TRUE; // Go from start to end color
integer interpSize = TRUE; // Go from start to end size
integer wind = TRUE; // Particles effected by wind
integer followSource = TRUE; // Particles follow the source
integer followVel = TRUE; // Particles turn to velocity direction

// Choose a pattern from the following:
// PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE
// PSYS_SRC_PATTERN_DROP
// PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE_EMPTY
// PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE_CONE
// PSYS_SRC_PATTERN_ANGLE
integer pattern = PSYS_SRC_PATTERN_EXPLODE;

// Select a target for particles to go towards
// "" for no target, "owner" will follow object owner
// and "self" will target this object
// or put the key of an object for particles to go to
key target = "self";

// Particle paramaters
float age = 1; // Life of each particle
float maxSpeed = 1; // Max speed each particle is spit out at
float minSpeed = 1; // Min speed each particle is spit out at
string texture = ""; // Texture used for particles, default used if blank
float startAlpha = 1; // Start alpha (transparency) value
float endAlpha = 0.1; // End alpha (transparency) value
vector startColor = <0,1,0>; // Start color of particles
vector endColor = <1,0,0>; // End color of particles (if interpColor == TRUE)
vector startSize = <1,1,1>; // Start size of particles
vector endSize = <1,0,1>; // End size of particles (if interpSize == TRUE)
vector push = <0,0,0>; // Force pushed on particles

// System paramaters
float rate = 1.5; // How fast (rate) to emit particles
float radius = 1; // Radius to emit particles for BURST pattern
integer count = 1; // How many particles to emit per BURST
float outerAngle = 1.54; // Outer angle for all ANGLE patterns
float innerAngle = 1.55; // Inner angle for all ANGLE patterns
vector omega = <0,0,0>; // Rotation of ANGLE patterns around the source
float life = 0; // Life in seconds for the system to make particles

// Script variables
integer pre = 2; //Adjust the precision of the generated list.

integer flags;
list sys;
integer type;
vector tempVector;
rotation tempRot;
string tempString;
integer i;

string float2String(float in)
{
return llGetSubString((string)in,0,pre - 7);
}

updateParticles()
{
flags = 0;
if (target == "owner") target = llGetOwner();
if (target == "self") target = llGetKey();
if (glow) flags = flags | PSYS_PART_EMISSIVE_MASK;
if (bounce) flags = flags | PSYS_PART_BOUNCE_MASK;
if (interpColor) flags = flags | PSYS_PART_INTERP_COLOR_MASK;
if (interpSize) flags = flags | PSYS_PART_INTERP_SCALE_MASK;
if (wind) flags = flags | PSYS_PART_WIND_MASK;
if (followSource) flags = flags | PSYS_PART_FOLLOW_SRC_MASK;
if (followVel) flags = flags | PSYS_PART_FOLLOW_VELOCITY_MASK;
if (target != "") flags = flags | PSYS_PART_TARGET_POS_MASK;
sys = [ PSYS_PART_MAX_AGE,age,
PSYS_PART_FLAGS,flags,
PSYS_PART_START_COLOR, startColor,
PSYS_PART_END_COLOR, endColor,
PSYS_PART_START_SCALE,startSize,
PSYS_PART_END_SCALE,endSize,
PSYS_SRC_PATTERN, pattern,
PSYS_SRC_BURST_RATE,rate,
PSYS_SRC_ACCEL, push,
PSYS_SRC_BURST_PART_COUNT,count,
PSYS_SRC_BURST_RADIUS,radius,
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MIN,minSpeed,
PSYS_SRC_BURST_SPEED_MAX,maxSpeed,
PSYS_SRC_TARGET_KEY,target,
PSYS_SRC_ANGLE_BEGIN,innerAngle,
PSYS_SRC_ANGLE_END,outerAngle,
PSYS_SRC_OMEGA, omega,
PSYS_SRC_MAX_AGE, life,
PSYS_SRC_TEXTURE, texture,
PSYS_PART_START_ALPHA, startAlpha,
PSYS_PART_END_ALPHA, endAlpha
];

llParticleSystem(sys);
}

default
{
state_entry()
{
updateParticles();
}

touch_start(integer num)
{
llWhisper(0,"...Generating List...");
for (i=1;i<42;i+=2) type =" llGetListEntryType(sys,i);" type ="=" tempstring =" float2String(llList2Float(sys,i));" sys =" llDeleteSubList(sys,i,i);" sys =" llListInsertList(sys,[tempString],i);" type ="=" tempvector =" llList2Vector(sys,i);" tempstring = "<">";
sys = llDeleteSubList(sys,i,i);
sys = llListInsertList(sys,[tempString],i);
}
else if (type == TYPE_ROTATION)
{
tempRot = llList2Rot(sys,i);
tempString = "<" + float2String(tempRot.x) + "," + float2String(tempRot.y) + "," + float2String(tempRot.z) + "," + float2String(tempRot.s) + ">";
sys = llDeleteSubList(sys,i,i);
sys = llListInsertList(sys,[tempString],i);
}
else if (type == TYPE_STRING || type == TYPE_KEY)
{
tempString = "\"" + llList2String(sys,i) + "\"";
sys = llDeleteSubList(sys,i,i);
sys = llListInsertList(sys,[tempString],i);
}
}
sys = llListSort(sys,2,TRUE);
if (target == "") sys = llDeleteSubList(sys,38,39);
else if (target == llGetKey() )
sys = llListInsertList(llDeleteSubList(sys,39,39),["llGetKey()"],39);
else if (target == llGetOwner() )
sys = llListInsertList(llDeleteSubList(sys,39,39),["llGetOwner()"],39);
if (texture == "") sys = llDeleteSubList(sys,24,25);
if (!interpSize) sys = llDeleteSubList(sys,12,13);
if (!interpColor) sys = llDeleteSubList(sys,6,7);

llWhisper(0,"[" + llList2CSV(llList2List(sys,0,21)) + ",");
llWhisper(0,llList2CSV(llList2List(sys,22,-1)) + "]");
}

}

********************************

u zdravlje :\

2 comments:

Anonymous said...

Freebies script, barem pohvali autora malo
jacim slovima :))
Vecinu stvari o kojima ovde pricas, covek moze procitati na sl forumu, mada opet
kudos za effort, da priblizis sl Srbiji.
pozdrav
Dejan Martynov

zlohma said...

da, freebie je , autora nisam izbacio imas ga u prva 3 reda koda ako pogledas...autor je crvenim slovima naznacen kada skriptu copy/pastujes u SL-u....i sluzi da samo ljudi steknu neki osecaj kako to izgleda
a usput im moze i koristiti jer nema svrhe da stavim kod za dataserver ili ko zna sta ..

a to sto moze da se procita na forumu je takodje iz necijeg licnog iskustva, mozda na secondlife.com?, ovo sam pisao iz licnog iskustva,stava i misljenja..nisam pisao tako da neko "nauci" SL, nego jednostavno da pokusam da odgovorim na najcesce postavljenja pitanja kojia dobijam vrlo cesto ..
za sve ostalo je tu oficijalni sajt

u sv sl. hvala na komentaru :)
Pozdrav
Ivan